22 september 2011

Shit, var är lakritsen?


*** Jag fortsätter på temat mat ***

Här har jag blandat ihop väl utvalda gobitar.

Lägg ett smörpapper på en ugnsplåt och sprid ut allt jämt
fördelat över hela plåten.

Inget salt eller nått annat överhuvudtaget behövs.

Sätt ugnen på 290 grader.

Rätten är klar när allt liksom har flutit ihop till en
färg glad kaka, du kommer fatta när du ser det!

Ställ fram rätten på bordet där alla bryter åt sig så stor bit dom vill.

Perfekt bjudmat!


Närå!
(så här roligt kan jag ha det här en torsdags kväll framför datorn, när
mannen är på Grönan och åker bergodalbana med jobbarkompisar och
ringer hem till, som ni vet, en nöjesparkstokigdotter och berättar att det
typ är 100 personer på hela Grönan så det är bara att tok åka allt utan en
glimt av någon kö någonstans......vet ju hur han ska få dottern att skrika
FETT FUSK!)

Dottern ska ha sitt kompis kalas i morgon och här
ska allt delas upp i sju små påsar.


Viktigt att alla får lika i sina påsar så det var mycket räknande till 7.

Ser ni Marshmallows påsen där, dom ska träs upp på en grillpinne
och doppas i choklad som sedan doppas i färg glatt strössel mmmmmums (eller inte)

Förmodligen kommer ni att få se dom i ett senare inlägg, vare sig ni vill
eller inte, för min blogg heter ju MINA DAGAR och det här är en dag och
imorgon är en annan dag i mina dagar!



Mår lite illa bara av att se allt socker och valfett och färgämnen mm mm
Hur känner du?

Alla lakrits älskare undrar nog vart dom godisarna är? Ja-a förmodligen kvar i affären!?


Känner att min lediga fredag kommer gå till att:
tok pynta, duka, hacka allt till tacosen mm...

MEN som den ömma modern jag är, så
GÖR JAG FAKTISKT ALLT MED GLÄDJE, SÅ DE´SÅ´!

Bilder från en av MINA DAGAR kommer, var så säker!

Jag skulle vilja bjuda er på en godis
för jag blir så glad för alla kommentarer..blink blink;)


KRAMAR
Eva


21 kommentarer:

Milla sa...

Nu blev jag godissugen och det ser prefekt ut där utan just lakrits :)
Hoppas att kalaset blir lyckat...vilket det oftast blir om gästerna hålls mätta och nöjda, hihi.
Kram och trevlig helg!
Nu väntar jag spänt på lite mingelbilder eller mamarazzi bilder från partajet =D

Lisbet sa...

Jag hann redan tänka att en sådan "kaka" kommer jag aldrig att baka! Vilken tur att det var ett skämt. Men ett bra sådant! hahhaaa

Roligt med kalas och det är väl idag?
Lycka till med allt och ha en fin dag!
kram

LillaTuss sa...

Jag gick verkligen på det där med ugnsbakat smågodis en bra stund... innan du.... ja ja :))

Gör inget att du inte kan bjuda för jag tycker inte om smågodis... bara choklaaaaaad!!!

Kalas-Kram

Camilla sa...

Nä...har du ingen lakrits får det vara bra ;)
Jojo...det gäller att dela lika :)
Kram på dig!

Anneli sa...

T om jag som är godistokig blev mer frestad av ditt förra inlägg ;)

alegni sa...

hoppas det blir ett trevligt (och sött) kalas!
det var som jag trodde, kamutvete fanns inte i vår affär :/
kram
ingela

Katarina sa...

Godis är gott!
Ikväll blir det godis här hemma och mys i soffan.. jag längtar redan efter kvällen.

Hoppas att dotterns kompiskalas blir lyckat! Men med en sådan toppenmamma så kan det inte bli fel! :-)

Trevlig fredag!
Kram
Katarina

Fru Venus sa...

Måste säga att jag är glad över att den är tiden är förbi :-) Fredagskram!

Elle sa...

Jag hatar lakrits, du kan få mina....

Carina Sjölund sa...

Klart det måste finnas lakrits, annars är det inget Lördagsgodis :)
Kramen♥

Malla sa...

jag blir inte sugen, jag ska äta hallon :) på sin höjd att jag tar en bit mörk choklad
hoppas ni får en superhelg!

Katarina sa...

Moa hälsar och säger att hon tyckte att du var snäll, och att hon köpte godis av dig för mina enkronor.
Lycka till i morgon på kalaset, och ha det så kul, och en riktigt trevlig helg. Kram från Katarina och Moa :O)

Lisbeth sa...

När jag först såg godisbilderna var jag redo att springa till affären och handla mig en lösgodispåse. Sen hände något efter tredje bilden. Det började växa i munnen och när mashmallows kom på tal var det kört. Här blir inget godis ikväll men det vete sjutton om jag inte ska ta ditt recept på att ha det till en middagsbjudning. Om inte annat till efterrätt som en liten surprise.

♥ Carina ♥ sa...

Vilket godis! Jag trodde du skulle ha allting själv. Vilken tur att det inte var så för då hade du säkert fått magknip :)
Kram

Cia40 sa...

Här är en godisnarkoman, äääälskar godis, faktiskt allt utom lakris...hihi, SÖTT ! skall det vara....så ALLT på plåten, hade lätt åkt ner i maggen...hihi
Kom på nu att det ligger en påse sega nappar i skafferiet....Jeehaaa!!!...Vi hörs....:):)
KRAMAR till dig, Cia:)

Anonym sa...

Åh, godis är gott. Fast jag undrar också, var är saltlakritsen... ;)

Oljekritan sa...

Godis är gott...det är det verkligen..Köper man det,lägger upp i en skål...Nog 17 går det åt--precis som man inte kan sluta...det är helt sjukt..mumsar, och vill ha mera..socker är gott..och ger kickar..pigghetskickar..Jag köper bara godis till helgen, ibland inte då heller, beror ju lite på sällskapet....så tack för att du bjuder på godis..tar gärna en bit och en till och en till och en....till..Kram Karina

Fru Gårman sa...

Ta bort dom där tvåfärgade flaskorna så har du mitt favvogodis där.. plus laktris! All slags laktis... :D

bokhyllan sa...

Haha, ugnsgratinerat godis. Nästan så jag gick på det!

Glad måndag! Kram

Helene sa...

Trot eller ej...
Jag har kört GI i 3 veckor nu och GODISET kan jag va utan = ))
Jo det är sant ( skrivet av en riktig godis-råtta )...
Hoppas ni fick en kanon-helg.
Ha en fin måndag.
Kram Helene.

Lysande ögonblick! sa...

hahahaha. skulle nästan vilja testa det. :)