13 september 2011

Jag gillar...

.
.
En bild från förra hösten, åh....vad jag längtar dit igen!
(jo visst är det redan höst, men du fattar ju;))

Snart, snart är vi där :)


Nu har jag varit kreativ igen.

Utanför dotterns skola såg jag buskar med dom här fina
bären på. Hade ju tänkt plocka rönnbär men de blev dom här istället.

Slog i en spik i dom där gamla kakformarna och trädde upp
bären på en ståltråd. Jag gillar dom:)


Ha en fin tisdag.

Åh, vad dammsugaren har längtat efter min lediga dag.
Nu behöver den inte vänta längre!

KRAM
Eva

Från tidigare inlägg:

Kul att många gillade mitt
egenpåhittade bönrecept:)

Nya bananflugor har dykt upp så
jag gjorde en ny fälla igår och nu
hade jag vitvinsvinäger(se hela blandningen i tidigare inlägg) i för den röda
hade dom "slurpat" i sig.
I dag är glaset FULLT av det som en gång
var små ettriga flugor, há!

19 kommentarer:

Gafflan sa...

Hösten är fin med sina färger men när det regnar och blåser är det inte så fint men jag hoppas på sol :D
PS. Delar av Orust har varit/är utan ström och det är även mycket översvämmningar på ön. Tänkte på din far. Läs på bohusläningen.se. DS

Ellen sa...

Åh så fint med dom röda bären.
Och låt flugornas krig starta. FY FASKIEN.

Kram Ellen

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin höstmobil och så mycket gott i inlägget nedan!! Jo Eva, testa lemon curd i efterrätt, det är bara så jag ätit det, för sött till frukost tycker jag men blanda det med tex bär och maränger och även en jklick grädde, sjukt gott!!! Mari.

Susjos sa...

En solig höst vill jag gärna ha :) Inte så mycket regn...

Wow va du är kreativ! Läckert med bären på ståltråd!

Anonym sa...

Höstens alla färger är så vackra och luften så klar att andas. Härligt, fast idag är det inte så jättehärligt i stormen.
Gjorde den där böngratängen idag. Supergott! Den ska göras fler gånger :D

Dubbelörn sa...

Den där bönrätten verkar spännande, men har svårt att greja att burksmaken skulle vara bättre än Findus djupfrysta...

Hmmm... så det är vitvinsvinäger som gäller. ska testa genast ;)

Katarina sa...

Vad underbart kreativ du är!

Dammsugaren ja... den vill alltid jobba. Åtminstone här.

Ha en fin dag!
Kram
K

Anonym sa...

Själv älskar jag hösten och ser fram emot den!

Underbart kreativ har du varit också! I like it a lot =)

Kram Miss M

Maria sa...

Fin mobil! Kanske en hagtornsbuske? Vi har ett sådant träd på gården, bra med lite större bär när man ska trä på tråd.

Christel sa...

Vi är ju nästan där! Färgen på löven börjar ändras, det blir mörkt tidigare på kvällarna och det blåser ju löjligt mycket ute. Hej hösten!

Lysande ögonblick! sa...

haha. hösten kommer, var så säker. jag verkligen älskar när naturen blir eld. :)

LillaTuss sa...

Höstbilden är precis vad jag längtar efter just nu. Alltså att kunna ta såna bilder. Några platser finns... men jag vill ha MÅNGA löv att fota och sparka i

Susanne sa...

Va fin rödabär installation blev.
Har du testat att hälla kokande vatten i slasken.
Mina bananflugor försvann på mindre än ett dygn med hjälp av ditt tips och kokande vatten i slasken.

Anonym sa...

En award till dig finns att hämta hos mig, om du vill alltså. För din härliga blogg :D

Oljekritan sa...

JAHA..HÖST är mysigt..din bild säger allt..fint..fina varma strumpor..jag älskar också höst...och varma strumpor..klär mig gärna i flera lager..och nästan alltid kjol...och kängor..fint det blev din installation, av röda bär och kakformar..du är påhittigt kreativ..
bananflugor..de finns inte hos mig tänkte jag skriva...men upptäckte några i sopskåpet..inte bra att kompostera..om man är så lat som mig, inte slänger kompostpåsen varje dag..suck...kram Karina

Camilla sa...

Hahaha...det är bra. PÅ dom bara! :)
Visst kan hösten vara fin men jag gillar ändå sommaren bäst.
Vilken fin mobil!
Kram!

Susanne P sa...

Sånna höstdagar är underbara. Hög klar kall luft.
Så fint du gjorde med bären.
Kram

Katarina sa...

Härlig bild :O) Så din dammsugare hade också längtat efter dig? det hade min med, men jag hade hoppats att någon som var ledig under helgen hade förbarmat sig över den, men inte det inte. Jag tror att Inge och Inga har sagt upp sig för jag har inte sett till dem på ett tag. Ha en bra dag. Kram Katarina :O)

anette sa...

Ja hösten är min allra bästa årstid man blir lyckligt varm i hela kroppen av alla färger och den höga luften.
Urläcker mobil.
Ha en fin dag kram