12 september 2011

Mera mat...

.
.
Just dom här bönorna gillar jag så himla mycket, och
det måste vara dom här på burk, inte dom frysta!


Här har jag hällt i en burk bönor, smulat över en stor bit
fetaost, strött på pumpa, solrosfrön och persilja .
En halv citron pressade jag också i.
Salt, citronpeppar, chilipeppar och min favo just nu spiskummin.
Ringlade till sist över en god olivolja.

In i ugnen på typ 225 grader
Behöver bara vara inne en kort stund för det är ju egentligen bara
bönorna som ska bli varma.

Men viktigt är att mot slutet, flytta upp formen och sätta på grillen.
När fetaosten har fått en grillad yta, DÅ är det klart.


För mig är det här en riktigt smarrig "rätt".
Dessutom väldigt GI:ig och det ska jag ju
försöka mig på igen nu efter sommarens frosseri;);)


Gissa om fetaosten blir god?.....Yes!


Mannen skulle på kräftskiva med jobbet och erbjöd sig då att baka pajer.
Här är resultatet.

Kantarell och västerbottenost
och
skinka och västerbottenost.

Det hade inte blivit en smula över så det var säkert gott:)


Så tar vi lite "efterrätt" då!

Dottern och hennes kompis gjorde chokladbollar i går.

Blev ju så himla fina med det där strösslet.

När vi läste receptet så stod det att om man krossar havregrynen med
en stavmixer så blir bollarna godare, så det gjorde vi.

Jag vet inte!!!??? :/

Men dom andra sa att det var muuuums


Tack och hej från mig
Kram
Eva

10 kommentarer:

Katarina sa...

Mannen erbjöd sig att göra pajer? :-)
Fina pajer!
Fina bollar!
Och det med fetaosten så så gott ut!!

Vad massa gott du bjuder på!

Ha en fin måndag
Kram
Katarina

Lippe sa...

Böngratängen ska provas!!! Ser hur gott som helst ut!!

Anonym sa...

Oj vad mat du har gjort. Bönorna dom blev jag hungrig när jag såg dom. MUMS.
Kram Hoffmansdeisgn

Anonym sa...

Härliga rätter! Jag älskar både fetaost och haricot verts ska definitivt göra den och den där med tonfisk, absolut. Tack för alla tips!

Cia40 sa...

Jummi, jummi...Vad mkt GOTT !!!:)
Det vattnas i munnen....mmmmm, - springer nu till köket, öppnar kylskåpet..hmmm, - stön o stånk...- inga bönor här inte...?
Aahh, det får bli.....bollar istället...CHOCKLADBOLLAR...GOTT..och snart skall här frossas...hihi

KRAMAR till dig, Cia:)

Lysande ögonblick! sa...

Men åh. Jag är ju så hungrig. Blev ännu värre när jag tittade in hit. Ser ju så gott ut. :)

LillaTuss sa...

Jag skulle inte precis gråta om nån kom hit och erbjöd sig att laga massa mat

Susanne sa...

Vilket smarrigt blogginlägg =)

Kicki sa...

Vilket läckert bönrecept!

Ting sa...

Måste prova ditt bönrecept!