30 september 2011

Nu blir det nakenkultur


Inte vilken naken man som helst.

Det är August Strindberg som posar (upp) sig
i Tegnerlunden





Där borta bodde han


Just det, här.



Jag har varit där två gånger och det är imponerande.

Stockholms första kylskåp, hade han.
Pennorna ligger där på skrivbordet, så som han lämnade dom.

Sängen som han dog i står där i sovrummet.

Guidning via hörlurar.

Slink in på Drottninggatan 85 när du har vägarna förbi!


Vi tar lite mer naket va´;) De´e´ju fredag;)


KUL att så många gillade min äppel-header!
(man behöver inte bara göra mos av dom:))

Jag har INTE kommit på idén själv,
utan jag lät mig inspireras av En kreativ dalkulla med
bloggen Kullan Pullan.

TREVLIG FREDAG
KRAM
Eva
Tack för alla snälla
kommentarer om
dotterns klänning mm.
Klänningen är köpt på
KappAhl

26 kommentarer:

Tantaluran sa...

Ojsan! Man blir nästan blyg!

Anonym sa...

Får man ett glas absint på rundturen, haha ;)

Ang. laktosfria mjölken - den värmebehandlas och håller därför längre. En oöppnad förpackning kan stå i rumstemperatur utan att bli dålig.

Trevlig helg ^^

Fru Venus sa...

Jag såg inte hans grej, har du gömt den eller var han utan? Bara ÄLSKAR din header, även om jag gillade den andra också :-) KRAM

Tina sa...

Ups.... Är han helt näck.??

Måste dit och titta nästa gång jag besöker Sthlm.... ;o))

Joanna Björkqvist sa...

Vilken maffig Strindberg! Inte så värst lik den han själv målar upp i sina böcker dock! ;)

Ha en riktigt fin fredag! Kram!

Katarina sa...

:O) Vi är ju födda nakna så varför inte? Ha en riktigt skön och trevlig helg. Kram Katarina.

4U2 sa...

Vems kropp? Inte var det hans? :)

LillaTuss sa...

Skapliga lårmuskler han hade den där fåfänge Strindberg ;)

Mest är jag imponerad över din äpplekonst/Kram

Lisbeth sa...

Han verkar vältränad den där mannen
Är det något jag tycker är läskigt så är det när man visar sängar där människor dött. Jag kan blunda när jag går förbi och titta på pennorna i stället
Ha en bra mysfredag

Milla sa...

Ja, ja, ja....Äppelheadern är fantastisk. Den gör en glad då man kikar in. Ska du byta till den?
(jag ser både den och din tidigare)

Nakna karlar har jag sett förr, skratt. Iofs inte en strindberg. Hade han nå´t att erbjuda, då...han har ju varit gift ett x antal ggr?hehehe.
Okej, fredagshumor = låg.
Trevlig helg! Kram

mockapocka sa...

Aldrig hade jag väl trott att den mannen var vältränad. Nej, en smal och senig räka trodde jag. Enligt skulpturen var han ju riktigt atletisk! Men det kan ju förstås ha varit konstnärens egen tolkning ;)

Susanne sa...

Kanske man skulle smita in vid något tillfälle, man är ju nästan aldrig turist i sin egen stad.

Malla sa...

du skulle ha fotat uppifrån också ;) haha :D

Oljekritan sa...

Wow vilken muskulös Strindberg..inte illa..trodde inte alls hans kropp var av denna typ...mer lite bleklagt mager, tanig med smala ben.....men detta var snyggt..eller...skitsamma, en otrolig man var han,tror jag.skrivit mkt bra i allafall...Det borde man besöka..hans hem.Tack för tipset...Kram Karina

Shamrock sa...

Var det inte August som bankade bucklor i någon metalltavla av Gustav Wasa (hänger i lägenheten har jag för mig).

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Vad många damer här som önskar se denne skulptur från anda vinklar....*hmmm*. ha ha

Ja alltså jag trodde också Strindberg var en normalt byggd man och inte någon Schwarzenegger figur.
Undrar om reaktionerna här på kommentarsidan varit samma om det var Edvard Persson som stod naken staty..... ;)

Helene sa...

Ha en fin helg.
Kram Helene.

Elle sa...

Visste inte att Strindberg var så..*harkel*..vältränad.
För att kommentera ovan kommentar, visst hade reaktionerna varit desamma (av männen!) om Pamela Andersons staty visats...om hon har en vill säga...
Ha en skön helg!

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Pamela Andersson? Nja hon har inget som retar nyfikenheten...men Goldie Hawn....då jäklar..haha

Vet inte förresten...det finns gott om kvinnliga statyer, varför stirra sig blinda på dessa koppargestalter? haha..... ;)

Lisbet sa...

Tack för det tipset!
Fint med äpplena!

I klassen i fredags berättade jag om kylskåp. Tänk att vi inte hade kylskåp "förr i världen". Kan inte fatta hur det fungerade mitt på sommaren. Men det gjorde det.

Ha en skön söndag!

Camilla sa...

Oj,så mycket naket! :)
Vilken kropp!
Vilken bra start på morgonen ;)
Tack för tipset! Det där visste jag inte. Klart att man ska dit nästa gång vi besöker Stockholm.
Intressant!
Kram på dig!

bokhyllan sa...

Det vore kul att titta in i lägenheten någon gång. Tror faktiskt jag ska göra det.

Glad söndag! Kram.

Knasterfaster sa...

Byt inte ut din header med tvätten! Jag älskar den. Jag ser både den och den med äpplena nu.
Om du vill se fler nakna manskroppar och små penisar så ska du besöka Millesgården på Herserudsvägen 32 i Stockholm. ;)

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Asså här går det livat och vilt till.....tjejer alltså..haha.... ;)

Hade det varit vi killar med samma uttalande om kvinnofigurer.....ja då jädrar......*då hade en jordbävning startat*

Monica sa...

Har varit där. Kommenterar inte statyn...de har så många andra gjort så bra!
Må väl och ha de gott.

Mina dagar sa...

Alldeles riktigt Skanegrabben i Malmö, NI ska BARA titta på mogna damer med veckad kjol och knytblus ha ha ha ha.....