19 augusti 2011

En smak av höst

.


I onsdags började skolan här hos oss.


I år samlades alla i hela skolan framför
utomhusscenen där vår otroligt duktiga
musiklärare spelade och sjöng.

Och självklart blev det också allsång.

Jag fick förmånen att vara med:)

I år fick dotterns klass en manlig lärare som verkar jättebra
iaf så är det mitt första intryck. Hoppas det håller i sig!


***************

Nu till något HELT ANNAT.

Just nu, är jag helt tokig i dom här äpplena!

Dom är så OTROLIGT SUPERGODA!!



Jag är ingen äppelfantast i vanliga fall men
dom här tuggar jag i mig en efter en.

Bara doften är en fröjd!


Ha en härlig helg!

KRAM

Eva

17 kommentarer:

Caja: sa...

Vilket fint väder!!! Och härliga äppelbilder...

kramar till dig/caja

Shamrock sa...

mmmm äppelkaka med vaniljsås

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Eva, hoppas sommaren varit bra, mail kommer=) Aha, är de goda, kul med nya upptäckter, en annan sort jag kan rekómmendera är FUJI ( el Fiji), ett stort saftigt och sött äpple, ja det är det godaste jag ätit, så sött och det rinner om det, kan knappt äta ngt annat numera.... men ska testa detta med, lovar, ha en bra helg!!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

.... det känns lätt igen genom att de nästan alltid har små förpackningar av skumgummi i nätform i rosa runtom sig...

Agneta sa...

En del äpplen är verkligen jättegoda!
Och vilken underbar födelsedag för dottern!

Dehäreja sa...

Visst är dom goda! Men Nordinggårdens rekommendation är väldigt bra, den också!

Susanne sa...

Tyvärr så har jag oxå börjat känna av att hösten är på gång

Anonym sa...

Här har de åländska äpplen börjat hitta sig till butiken. guuuuud så goda och saftiga, en smak av höst! /Essi

Gafflan sa...

Här börjar barnen på måndag men jag tycker att det känns som höst alla redan.
Dom äpplena är jättegoda och nu ser jag fram emot när affärerna börjar sälja vårs svenska äpplen. Mmmmums.

Snäckskalsdalen. sa...

Goda äpplen, ja, det tycker jag också! Tänk att ni har en så fin himmel. Vi har bara en grå massa där uppe och ur den kommer det mycket, mycket vatten....
Agneta kram

Anneli sa...

Men, det är ju liite mysigt med höst också... Här har ungarna sommarlov en heeel vecka till. Det är faktiskt så att t o m de börjar tycka att det är nog nu.

Katarina sa...

Kram Kram :O) Katarina.

Knasterfaster sa...

Jag har James Grieve-äpplen i min trädgård. De smakar och doftar också gott. Nu måste jag köpa Discovery för att kunna jämföra vilket äpple som är godast. :)

bokhyllan sa...

Äppel päppel pirum parum... :)
De är goda. Visst?
Glad lördag! Kram.

Elle sa...

Men inte vill vi ha höst redan. Nu kör jag äntligen på semester och vill ha sol!!
Vår skola börjar tre veckor senare, så vi har lite lov kvar att utnyttja.
Ha en skön helg!
KRam Elle

Fru Venus sa...

Här började äldsta gymnasiet i måndags och yngsta åttan i torsdags. När blev dom stora?? Ha det så gött, kram!

4U2 sa...

Jag fastnade för ett äpple som heter Jazz ... tyvärr säljer de de inte längre men skall försöka hitta de du beskriver! ;)