23 augusti 2011

En bild, men MÅNGA tankar och känslor.


Många gånger har jag suttit och tittat på dom här båda små killarna,
Känslorna och tankarna flödar....

Titta en stund på dom, och berätta vad just du tänker/känner.
En liten mening räcker eller en lång utläggning är också kul, du bestämmer.

(fotat av ett vykort)

En varm kram till er underbara ungar, och
en till dig som läser.

Eva

Uppdatering

Några har redan skrivit en
kommentar om vad dom
ser och känner. Och det är
såååå kul att läsa, tack!!
MERA!




16 kommentarer:

Kicki sa...

Hejhej, vi har "lånat" våra mammors väskor...vi tror det finns pengar i dem...och nu ska vi gå och bada...sen ska vi köpa brända mandlar, hihi!

Knasterfaster sa...

Vet inte varför men jag tror att de där små pojkarna bor på ett barnhem. Väskorna kanske någon snäll dam har skänkt till barnhemmet för att barnen ska ha dem att leka med. Kanske är det den fina damens man som har fotograferat.

Katarina sa...

Vilka smarriga muffins ni bakade, det ska vara lite att bita i så de inte tar slut efter en tugga, och sconsen, mmmm vad gott.
Pojkarna ser vilsen ut, de kanske undrar var deras föräldrar är. Kanske barnhemsbarn?
Det skulle vara intressant att få veta sanningen bakom bilden.
Kram Kram Katarina :O)

Snäckskalsdalen. sa...

Jag blev gråtmild när jag såg de små pojkarna, dom ser så bekymrade ut och så med handväskorna samtidigt, lite bus är det allt med, men mest tror jag att dom inte har det så väldigt roligt i livet....det känns så....
Agneta kram

Susanne sa...

Min första tanke: Busungarna

Fru Venus sa...

Jag tro dom har stulit föreståndarens väskor och ska rymma från det smutsiga barnhemmet.

Anonym sa...

Tycker de ser lite vilsna ut och rädda men samtidigt nyfikna på vad fotografen håller på med. Kanske har de aldrig sett en kamera förut. Jag tror de höll på och lekte affär när de blev avbrutna för fotografering.

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Mycke rör sig nog i pojkarnas skallar och de ser inte ut att ha det lätt alltid. Men de ser ändå ut att leka tillsammans och ha en gemenskap. Gemenskap som försvinner med mycket saker och pengar men som ökar med lite saker och lite pengar...ja tänk så tokigt.

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna är är 23 år.
När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
Så besök gärna min blogg:)
kram

Lysande ögonblick! sa...

åh så fina. ja, de ser lite vilsna och nyfikna ut på samma gång. Har de kanske hittat någon annans väska, eller är de på väg till skolan?

Så fint foto.

Blåklinten sa...

Nyfikna inför kameran, men smutsiga o lite skrämda. Leker kanske mamma, pappa, barn.
Jag är nog också lite inne på barnhemsbarns tanken.

Märta sa...

Marknad. Mamma och pappa tar en svängom på dansbanan. Sonen får hålla handväskan. Kompisen likaså. Chockade ser det på hur de slitsamma behärskade föräldrarna krumbuktar sig och skrattar. :)

Underbart foto! Tänk om man visste sanningen. Verkligheten bakom.

Malla sa...

Vilken härlig bild!
Jag ser 2 små pojkar som leker.Hoppas att det var en lycklig stund för dem!

Cia40 sa...

Nog ser man lite nyfiken och fundersam ut....det kanke är första gången vi ser en kamera....Och vad gör mannen/kvinnan bakom fotostafflit...."tittar den" på oss...Vad ska hända nu?....Vi lekta ju bara med våra mammors handväskor, när denna kom fram till oss...?

KRAMAR till dig, och till alla underbara ungar...:)
Cia:)

carina sa...

Ser ledsen och busig ut på samma gång!
Kramen♥

4U2 sa...

Deras hår ser rent ut, kläderna hela, pojken till vänster ler med ögonen ... jag tror att de busar/leker och det är på den tiden man inte hade Kitty väskor m.m och man var ovan att bli fotograferad. Men, vem vet?