15 augusti 2011

9 år




I fredags firades hon, världens bästa dotter!

Här har jag fixat en bricka som jag bar in till
henne på morgonen.


Det blev ett mysigt sken där i sovrums mörker.
Hon blev så glad för alla paket :)

Fler väntade i ett annat rum.
Härligt att se hennes glädje när hon såg vad som var i :)


Här har hon fått ett hemmagjort presentkort som
var avsett för hennes favorit:
Liseberg.

Så nu ska vi försöka hinna med det innan dom
stänger för säsongen. Någon som vill hänga med?


Av sin kära bror fick hon ett kitt från nickelodeon.

I sommar har han, under en månad, jobbat och varit med på hela
deras turné som gått från stad till stad, i vårt avlånga land.


Här ser ni några av artisterna som uppträtt.

Markoolio var inte med på den här affischen men
han var ofta med, och honom fick sonen lite då och då
vara ute och parta med. En ödmjuk och rolig kille, enligt sonen.

Ser ni att det står trollkarl.....DET är MIN son de´:)


Han köpte en bok till sin syster och bad artisterna som varit
med på turnén att skriva sina autografer i den.
Det blev fyra sidor med autografer de´!


Här har dottern gjort och dekorerat en av
dom två tårtorna.


Till alla gästers sång....

Jaaaa måååå du leeeeva, jaaaa måååå du leeeeva, jaaaa må du leva uti hundrade år......

......tågade hon ut med denna fyrverkeritårta :)



TUSEN TACK för alla fina presenter som hon fick!!!!

OCH

TUSEN TACK för att just ni kom och gjorde hennes dag!!!!!

Hon somnade lycklig som en "liten" prinsessa den här kvällen :)

KRAMAR
Eva

18 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Låter som hon fick uppleva en fantastisk födelsedag! Tänk ha ha en bror som är en trollkarl och som dessutom är med i Nickelodeon och inte nog med det så har han partat med Markoolio. Det är stort! Grattis i efterskott till 9-åringen! Önskar jag kunde följa med er till Liseberg. =)

Susanne sa...

Vilken underbar födelsedag din dotter fick, lite avund är jag nog ;)

carina sa...

Vilken dag för din dotter, förstår att hon var överlycklig över alla dessa paket :)
Grattis till henne i efterskott!
Kramen♥

susjos sa...

wow! vilken dag din dotter fick, och vilka häftiga presenter!!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fantastisk födelsedag och vilka fina presenter och smarrig tårta! Och vilken gullig bror hon har!
Det måste vara kul att ha en trollkarl i huset som får träffa en massa roliga artister. Jag blev glad att höra att Markolioo var rar, för det har jag fått för mig att han är, han är så gullig.
Agneta kram

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Oj vad spännande de där paketen såg ut. Vilken härlig födelsedag det såg ut att vara.

Elle sa...

Vilken härlig födelsedag! Nu blev jag nästan lite avis.
Grattis i efterskott!!

Jag försökte komma in i din blogg för ett tag sen, men den var spärrad/kodad. Vad bra att det går igen, då kan jag ju komma tillbaka till nästa inlägg.
Ha en skön vecka!
Kram Elle

Lysande ögonblick! sa...

Men åh så underbart. Ett stort hurra för henne!!!!

Maria sa...

Mysigt med lysande stjärnor!
Så roliga presenter, inte sådant som alla har och får.

Tångsnällans blogg sa...

Vilken härlig födelsedag! Tänk om man kunde få vrida om klockan för en dag och få uppleva en sådan kalasdag! Toppen!

♥ Carina ♥ sa...

Äntligen kan jag komma in här! Jag har inte lyckats komma in på din blogg den senaste tiden.
Grattis i efterskott till dottern!
Kram

Malla sa...

åh, hon vart säkert jättenöjd kan jag tro:D
skulle gärna följa på Liseberg om det inte vore så förfärligt långt!

Anonym sa...

Stort grattis till henne. Va avis jag är på boken hon fick av sin bror med alla autografer!!! Markoolio är faktiskt riktigt schyst och trevlig. Han vart på vår personalfest och uppträdde och är med jämna mellanrum till Åland. Verkar verkligen vara en jordnära kille trots kändisskapet!! /Essi

Katarina sa...

:O) Vad roligt för henne, det kommer hon att komma i håg lääänge. Kram Katarina.

Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg... sa...

Hej Eva!

De är färdigmarinerade, ingen kokning innan. Verkligen supergoda!

Sommaren har varit jätteskön!

Hoppas att du har haft det finfint också!

teresa sa...

Vilket fint firande. så viktigt för alla men inte minst när man fyller 9. (Njut, snart är de 19 som min dotter...)
Tack för den snälla kommentaren om mitt hår o ändå var det slarvigt på den bilden. (Maken vill att jag ska färga bort det grå men jag vägrar...)
Ha det fint på Liseberg.

Caja: sa...

Vilka härliga presenter! Och att ha en trollkarl till son är få förunnat....

kramar till dig/caja

Emma_Omentjej sa...

Vilken härlig ålder och vilken kalasdag hon fick! Grattis till dottern i efterskott! Kram Emma