11 december 2009

"Svar" på 10:an och Vad tänker DU på? Lucka 11

Vadtänkerdupåluckeöppning
(se förra inlägget)

Hi hi hi såååå roligt att få läsa vad alla tänker på!
Kul att det blev många olika svar/påståenden :)

Ja för mig är det ju bara en enda sak som kommer upp i mitt huvud
och kanske också i ditt Lisasholmen (fast du inte vågade skriva det?)

Helt GALET att sortera besticken så här ordentligt!!
Knivar för sig gafflar för sig och skedar för sig???!!!!

En i den här familjen tycker att det SKA sorteras så här i diskmaskinen!?
Personens motivering är: Det går fortare att plocka ur den då!?
Men hur lång tid tar det att hålla på och sortera om, när någon annan
har plockat in FEL? Eller sortera överhuvudtaget!

Visst lever vi alla i ett visst stresstillstånd men nu pratar vi tiondelssekunder
eller nått! I slalomtävlingar är det ju jätteviktigt men här hemma i köket????

Så dom som kom närmast mina tankar (inte för att det nu är så viktigt) var ju
Susanne, Lisasholmen (tror jag) Åsa, Cecilia
(då är jag ju inte helt ute och cyklar:))

Är det någon som har det så här hemma??

Tack för att ni tycker om besticken! Det är INTE silver utan vanligt rostfritt stål!
SUPERBILLIGA, hittade dom i en sån där affär där allt typ kostar 20:- vilket klipp vá!

Lisasholmen: Kanske inte så bra att diska trä i maskin inte heller Global kniv men, men......

Handgjorda drömmar: Med tanke på priset så borde jag springa och köpa fler!

Maria: God middag, hoppas vi får till det ikväll!

Camilla: Plocka i och ur är tråkigt speciellt om det ska sorteras också :)

Pssssst: Det är inte jag som sorterar.....

***************

Om du öppnar lucka 11 så undrar jag vad DU tänker på när du
ser den här bilden?

Kom i håg, Du FÅR vara HUR ärlig du vill!!





Vi ses i morgon!!

Sköt om dig idag!!

Kram


8 kommentarer:

Susanne sa...

ha ha ha min man har en ordning i diskmaskinen vi andra ingen.....han har samma motivation....
det går snabbare... hm hm hm hm no coments---
ha en fin fin fredag

Gnistrande snö sa...

hahah vad lustigt att läsa om att man inte är ensam om att ha en som ska ha en viss ordning i diskmaskinen, personligen håller jag med dig, vad spelar det för roll hur man sorterar där och vad är egentligen mest tids- och utrymmeseffektivt :-)

Ha en skön 3:e advent!

Kram
Katarina

Anonym sa...

Hej hej... vill bara önska dig en alldeles underbar helg, tredje advent & lucia!

Persilja sa...

Kul idé detta! Måste ju haka på! jo, flickbilden tänker jag i nämnd ordning. Oj vilken lyxig teve. Samma program som vi sitter klistrade vid på morgon och vad lugnt och fint hon har det jämfört hos oss och sist tänker jag jäääädrar vad prydligt på bordet! :):):) (Diskmaskinsbilden tänkte jag oj, vad slarvig vår bestickkorg är jämför med det där...mina barn missar ibland och tar inte alltid upp och så diskas det liggande på botten. Som sagt; slarvigt! :)

Anonym sa...

Ok, jag erkänner väl sådär motvilligt att vi också låter barnen äta framför tv:n ibland. Men det är nåt vi försöker dölja in i det sista eftersom man ju inte ska göra så egentligen... Men visst kommer man lite lättare undan då! Man får ju en pratstund mellan fyra vuxna ögon iaf :) Oftast har vi varken tända ljus eller lika städat.. Bara tv:n påslagen mao =D

Detta gillar jag! Härlig idé!!

Åsa

Hem och Lycka sa...

Hihi, har inte tänkt på att sortera besticken i diskmaskinen men däremot har jag en viss ordning med tallrikar och glas etc. Tänk vilken vanemänniska man är egentligen..

kram

Handgjorda drömmar sa...

Ja.... tyvärr får jag nog erkänna att jag resonerar lite så.... kanske inte besticken, men kaffemuggarna o glasen (beroende på storlek) har sina bestämda platser. Vilket maken inte förstått... Å då kan det faktiskt hända att jag arrangerar om... OJ, oj har aldrig tänkt på det, men det är ju lite smått hysteriskt ;)
Ha en bra helg!

Handgjorda drömmar sa...

Glömde ju kommentera bilden! Min första tanke var nog - inte äta framför TV:n, men det beror nog på att mina barn är relativt små. Så då blir det ligga på alla fyra under soffbordet o leta matbitar. Annars ser det väldans mysigt ut!
Kram