4 december 2009

Man ska ju inte klaga!















Varför klaga! Vi här i Stockholmstrakten fick ju njuta i hela tre dagar av...... frost!

Ja-a det var ju vitt och fint på marken och ingen lera i hallen:)

Men nu tillbaka till lervällingen igen och jag behöver inte rusa iväg och köpa dom där vinterkängorna till dottern som jag har glömt. Ne-ej på med allvädersstövlarna och gegga på som vanligt!

Snart gör jag/vi slag i saken och flyttar norr om dalälven.... nja det är ju bara en liten önskan den här tiden på året.
Kan bli sur på mig själv att vi inte gjorde slag i saken och drog iväg innan dottern började skolan! Jag vill också stå still i rulltrappan och åka med, i lugn takt. Ja alla vet ju att "vi" går/springer i en rulltrappa, det är INGEN myt! Det är SANT! Jag är avundsjuk på er som känner ett lugn och där man inte stressas upp av sin omgivning för det gör man vare sig man vill eller inte här i huvudstaden med omgivning!
(Det konstiga är att jag säkert skulle sakna allt om man gör slag i saken och flyttar)

Oj vilken vändning det här inlägget tog, ja ja det ena ger det andra och det får stå kvar!

I kväll är det ju fredagsmys. Hoppas att du får en LUGN OCH SKÖN kväll!
(somliga kan ju vara ute och rulla till en snögubbe! Va då... avis?! Vi kan ju leka gyttjebrottning!)

11 kommentarer:

Camilla sa...

Vilket härligt inlägg :) Det är precis så man känner just nu. Jag vill också ha snö och slippa alla leriga kläder som måste grovrengöras under kranen innan man ens kan lägga in dom i tvättmaskinen :(

Vem vet, vi kanske får en gnistrande vit jul tillslut så vi får väl leva på hoppet!
Hade det varit för ett antal år sedan när man själv var liten hade man säkerligen hunnit tappa bort ett par skjärtlappar redan och kört sönder någon pulka eller tagit pappas alla svarta sopsäckar för att ha i pulkabacken :)

Jag ska i alla fall ut och få lite julinspiration i kväll hoppas jag när flertalet utav årets klappar ska inhandlas! Fredagsmyset är i dag utbytt mot julshopping och jag äääälskar det!

Kram Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Välkommen till norr i dalälven, du har ju redan en kompis här och så jag: ) Kanske dina barn vil det med, en dag, men vet aldrig... ha en bra helg, trots gegga: ) Mari.

Johanna sa...

Ja visst är det lite väl stressigt ibland. Men jag står lungt kvar i rulltrappan utan att skämmas =) Man vill ju inte bränna extra kalorier bara för att traska några steg i rulltrappan, nej det räcker med den ofrivilliga situpen man gör för att komma ur sängen varje morgon...räcker för mig...=) ta hand om dig nu och njut av fredagsmyset.

Maria sa...

Hej!
Det är sant, här står man still i rulltrappan när man åker i den. SÅ när jag besöker Stockholm blir jag alltid omsprungen...

alegni sa...

hoppas julstressen inte stjäl din julstämning, utan att du hinner njuta lite också mellan varven. skön helg!
kram
ingela

Anonym sa...

Norr om dalälven är det säkert lugnt och skönt=) Är själv uppvuxen i nordligaste norr och hann ruttna på låååångsamheten. Nu som vuxen uppskattar man den mer och åker upp och"tankar" frisk klar luft och lååångsamhet. En ynnest att kunna erbjuda mina barn bägge delarna=) Kul att du tävlar hos mig!
Annica

Mina dagar sa...

Camilla: Skööönt att någon förstå vad man pratar om!
Jag vet ju att du hittade lite julklappar. Nu är det bara resten kvar!

Nordingården: Tack!Ja vi får se en dag kanske...
Ja-a två vänner är bättre än ingen:)

Under mina Tak: Ha ha jasså du, du står still men det är det inte många Stockholmare som gör !
Situpen ur sängen den var bra! Nu kan jag säga att jag faktiskt tränar. (häver mig ju upp ur sängen varje morgon:))

Maria: Ja det är ju det jag säger vi stessar upp varnadra!

Alegni: Jorå, jag hinner njuta i mellan åt!

Annica: Ja det är ju en lyx att kunna ha bägge delar! Tror att jag skulle tycka det var lite för lugnt.
Hoppas jag vinner i tävlingen:)

Sjabbig men chic sa...

Jag befinner mig norr om Dalälven och här är det plusgrader i dag. Blött och skitigt. Så du förstår, ingen kommer undan. Däremot så får ni vår mycket tidigare...
Och jag funkar förmodligen fel och konstigt men jag blir superstressad när jag går på stan och alla är för långsamma. När alla stressar runt omkring då konstaterar jag nöjt att alla sköter det de ska och varvar ner något helt enormt. Knepigt det där;)

Ha det fint!
Lisa

Jo du! Vilket mysigt kök ni verkar ha och jag gillar din adventsljusstake!

Mina dagar sa...

Sjabbig men chic: Ska kanske inte tycka så synd om mig själv då:)
Ha ha vá roligt att du funkar tvärtom! Eller vá då tvärtom alla är vi ju olika, tur är väll det!
Kul att du gillar köket och adv.staken:) Tack!

Persilja sa...

Jag känner mig alltid pinsam när vi är i Stockholm och åker rulltrappan i tunnelbanan till exempel. Alla barnen står på olika sidor så att stressarna får kryssa sig irriterat fram. Och när vi väl sitter i tunnelbanan håller tonåringarna som vill vara lite mer världsvana på att dö av skam när de mindre barnen utropar ÅÅÅÅ kolla,ett slott!!!! När de ser nåt vackert gammalt stenhus med torn och så kan de fråga högt är det DÄR kungen bor mamma? OCh alla fattar att vi är lantisar i storstan och det är sååååå genant för de äldre...:):):) Lustigt just i dag tänkte jag på det och så läser jag dina tankar här. :) Om det kan vara nån tröst så tinar vår snö precis bort...:(

Mina dagar sa...

Persilja: Jag är inte förvånad då menar jag alltså att stressarna/vi får kryssa oss fram! För så ÄR det. Hur korkat jag än tycker att det är så blir jag också irriterad när någon står på FEL sida!?
Ha ha jag vissa saker får man ju inte säga högt så att andra hör (när man är i en viss ålder)

Ja tänk du på oss och njut där du är!!!!!!!!!
Men vad är det med vädret???????