17 oktober 2010

I bland hinner man mycket på en helg!

.

En kreativ lördag.


Började med kaffe, så klart!


Dottern pysslade lääänge.


Andra njöt av lugnet.


Den nybyggda altanen används flitigt för bollspel!



Vi bakade muffins.
Ja, vi delade på den där flaskan vin i fredags kväll.


Muuuums....


Tittade ut och iaf tänkte på att kratta.
Allt är borta idag sönd. mannens förtjänst:)


Åkte till Bokskogen. Ett måste varje år.

Den är inplanterad för en herrans massa år sedan, och är en fröjd att gå i!


Självklart blev det kaffe, varm oboý och nybakta muffins där
bland löven.




Tro det eller ej men när vi kom hem så började vi baka kanelbullar.

Vet inte vad det var med oss men det tog inte
emot ett dugg, det vara bara kul!?



Den här gången tryckte vi inte ihop så många på samma plåt.
Och dottern skar stora bitar.

Dessutom vis av erfarenhet så hade vi mycket mindre mjöl och då
blev dom ju myyyyyycket godare!

Och tänk vi glömde inte heller att ta ut dom ur ugnen i tid!

Man lär sig hi hi....



Myspys.....



I dag söndag har vi också grejat på.

Dottern har varit i simhallen med sin kompis.

Mannen och jag passade då på att ta en power walk i ett spår i
skogen...pust...men skönt när det var gjort :)

Plockat in massa krukor mm.
Känns ganska tomt där ute nu. Måste piffa till det med nått annat.

Hoppas du har haft en härlig helg!

KRAM
Eva


28 kommentarer:

Petra sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft.
Kramar

Anette sa...

mysigt mysigt, gott gott....underbar helg mao.

kramar @nette

alegni sa...

vad duktiga ni varit med både bakning och uteliv!
ha en fin ny vecka! kram
ingela

Malla sa...

Så fint ni har! OCh vilka bakverk! Och vilken skog! :D

Synnøve. sa...

Japp, gott kaffe blir i det de där bryggarna. Har en mockamaster jag med. En bryggare jag önskat mig sen jag var liten.
Nu har vi haft den i snart 4 år. Kanon.
Vilka bilder från er tur.

Skulle gärna gå i en bokskog jag med.
Funderar på att plantera en bok och en ek här.
Två vackra träd som jag gillar.

Njut av ditt kaffe och bullar nu. Själv ska sätta mig vid tvn ett tag.
Kramen Så länge.
Synnöve.

Märta sa...

Härlig helg ni haft! Man ska ta vara på de här underbara höstdagarna! *Kramen*

Ulrika sa...

Vilken arbetssam lördag, och ändå har ni tagit tillvara på varje sekund känns det som.
Hunnit mycket och gjort mycket. SKulle önska det vore jag ;)
Men snart så, då finns tid för både slapphet och aktivitet.

Camilla sa...

Åh vilken härlig helg ni har haft :) Det är ju så himla skönt när det är så här fina höstdagar. Ni gjorde verkligen rätt i att ta en liten utflykt till skogen. Synd att vi inte visste att ni hade bakat så mycket gott för då hade vi kommit över på en fika ;) Hoppas ni får en bra vecka!
Kram,kram

Heleena ♥♥♥ sa...

Min helg har varit härlig! Men du vad är det som ligger vid matskålarna hihihi ser bara ut som en lite trasselsudd ;)

Kram Heleena

Tigris Predikantan sa...

Härligt med skogsfika!
:)

bokhyllan sa...

Vilken skön helg. Proffs har du blivit också... på bullbak! Kram.

Daniel sa...

Men så gött... å härligt det ser ut!! Perfekt hösthelg!:)

Mina dagar sa...

Petra:
Jepp :)

@nette:
Jepp:)

alegni:
Ja och roligt vara det också:)
Det samma till dig!

Malla:
Tack :)

Synnöve:
Ja den gör sååå gott kaffe! Mannen använder en kaffemaskin men det kaffet är inte jag så förtjust i.
Ja men så kul testa att plantera en Bok! Dom trivs ju egentligen mer söderut.

Märta:
Ja för snart är den här vackra tiden över.

Ulrika:
Ja, ha ha...vi hann med sååå mycket:)
Hoppas du snart får slappa;)

Camilla:
Ja nu är det som allra finast ute:)
Hoppas ni också hade en fin helg!
Hi hi...ja ni hade mer än gärna fått mumsa på allt det goda;)
Hoppas ni också får en bra vecka! Jag ringer!

Heleena:
Trasselsudd = Bosse mys kanin ;)

Tigris...:
Jepp :)

Ting....:
Ha ha...proffs....men visst borde man baka oftare för man lär sig ju av sina misstag!
Den här gången blev det så lyckat:)

Daniel:
Jepp :)

Essi sa...

Ååh vilka härliga bakverk ni fixat, man blir ritkigt avis på dom. Måst nog ta och baka lite där hemma igen känns de som :)

Elin sa...

Vilken underbar helg ni verkar ha haft det. Härliga bakverk.

Ha en bra måndag!
Kram Elin

Agneta sa...

Mysigt det ser ut! Hösten är bra härlig.

Lysande ögonblick! sa...

Pommac-skylten?? Så underbar. :-)

Och vilken dag. Jag blir alldeles varm i kroppen.

Sjubarnsmamma sa...

Vilken dag och vilka bilder!
Du har fått en utmaning av mig ;-)
Den finns att hämta här

http://www.sjubarnsmamma.com/2010/10/jag-alskar-utmaningar.html

Handgjorda drömmar sa...

Låter verkligen som ni haft en helt suverän helg!! Visst är hösten underbar när den visar sin soliga sida ;)
Kram

Maria sa...

Wow, så mycket ni hann!! Jag gillar när de där effektiva dagarna kommer. går i cykler för mig.
Jag älskar din Pommac-skylt!

Sandra på Ön sa...

Vilken otrolig härlig helg ni verkar ha haft. Och vad trevligt med så många fina bilder.

Mina dagar sa...

Esmeralda:
Ja sätt i gång med ett bak:)

Elin:
:)

Stort...:
:)

Alexandra:
Min kära far har under många år av sitt liv jobbat där dom framställde pommac så jag har druckit en del av den drycken i mina dagar;)
Jag gillar också den skylten!

Smulan:
Tack snälla!! Måste in och titta:)

Handgjorda....:
:)

Maria:
Apropå Pommac skylten...läs min kommentar till Alexandra:)

Sandra....:
:)

Mollamaja sa...

WOW, vilken hemtrevnad :-)

Sjabbig men chic sa...

Men du! Vilka mysiga bilder! Precis så där som man vill att dagarna och helgerna ska vara.

Kram Lisa

Mina dagar sa...

Mollamaja:
:)

Sjabbig...:
Tänk om man alltid hade så mycket energi;)

ÅSA sa...

Vilken underbar helg och vilka underbara bilder!!!

Mina dagar sa...

ÅSA:
:)

mon amie sa...

Jag kikar tillbaka :) Vilka vackra bilder på dagarna som gick. Mysigt!