22 april 2013

De' e' skillnad på rastplats & rastplats (tydligen)



Förra veckan cyklade jag omkring, lite planlöst, i Malmö och 
blev varm i hjärtat när jag såg den här platsen.

ALLTID en massa förbud för dom fyrbenta, MEN titta här!

Det var liksom inget litet inhägnat område med  typ Gunnebostängsel som det 
brukar vara (skriver en från förorten till huvudstaden;-))

Nej nej, doggarna här i Malmö har fått en UNDERBAR plats att springa lösa på, precis vid 
havet och inte långt från Zlatans enoooorma hus och där sandstranden aldrig tycks ta slut! Ett 
stenkast från TurningTorso och fiiiina Västra hamnen.

Ja, de' e' skillnad på rastplats och rastplats ;-/ 

(klicka upp bilderna)




Och inte nog med det. 
Dom har en EGEN sjö också, där dom får göra precis det som 
faller dom in!

Här var det en som aldrig verkade tröttna på att simma ut och hämta the pinne.


Här var det en som bara gick omkring på den grunda platsen och 
verkade må som en prins.


Hundens paradis....
(Öresundsbron i bakgrunden)


mer paradis.


Det värsta jag vet är hundar som INTE är kopplade för jag blir SKIT RÄDD då!!

Men men, här var det ingen som ens försökte hoppa på mig där jag cyklade fram och det 
tackar jag er alla Malmö doggisar för, TACK!

 Ja' jädrans va' bra ni har de'! Glöm inte bort det!

KRAM
Eva

PS
Jo, ser ju ut som det är hundfritt, men men, dom 
små doggisarna var inga linslusar den här dagen, nämligen!!

17 kommentarer:

Anki sa...

Underbart!! Vad glad man blir av sånt! :D

Kramar!

Black Iris sa...

Ja, det där var minsann ett härligt ställe för hundarna..
Det finns inte många ställen där de får springa fritt.

Kram Maidi

Elle sa...

Bra att det finns rastplatser som denna - särskilt när hundarna vill svalka av sig under varma sommardagar.

esterii sa...

Hej hopp, kikar in som ny här och ser ett hundparadis.. våra två skulle stortrivas. Kikar vidare, lämnar ett denna lilla kommentar och hoppas du vill göra detsamma.. Allt gott.

Copterman sa...

Hej

Ja som Malmöbo och hundägare så tycker jag att hundarna har fått sitt paradis på denna rastplats. Men här springer många opålitiga hundägare med hundar som egentligen inte skulle gått lösa där nere. Däremot på andra änden av Limhamnsfältet, mot bågskytten, finns också en enorm plats för hundar. Där är lugnt och skönt samt ett par jättestora ställen för hundar vid bron vid Sibbarps camping.....

Mycket annat & lite betong sa...

Så härligt hundarna har fått på sin enorma och vackra rastplats. Så bra med egen badplats, för det är inte så lätt att hitta bra badställen för hundarna.

Kram Agneta

Anneli sa...

Ska man återfödas som hund kan Malmö vara ett alternativ, alltså... :)

Camilla sa...

Vilket paradis för hundarna!
Och Turning Torso...där har jag varit :)
Kram!

Anonym sa...

Härligt att se att man faktiskt prioriterar hundar någonstans. Och vilken oas för hundarna där. :)

I vår lilla stad ska det också bli en hundrastplats (får väl se när det någon gång blir) för det är tyvärr alltid någon som klagar bara det knystas om var den ska placeras.

Milla sa...

Härligt att de har någonstans att vara med sina hundar :) Kram

Kicki sa...

Hundparadis!
Underbara bilder du bjuder på! Gillar speciellt den med skylten och turning torso!
Kram

Katarina sa...

:O) Kanon! Det borde fler ta efter. Som sagt ett paradis för hunden och hundägarna. Ha en finfin vecka vännen. Kram Katarina :O)

kavallinskan sa...

Såna platser för hundarna borde det finnas på fler ställen, egen badplats och allt. Ett riktigt paradis!

Ha en fin dag!
kram viktoria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där Eva! Åja, visst har de en härlig plats där alla vovvar, jag har gått förbi där många ggr också och visst är det härligt att låna cykeln ;) Vilka snygga tavlor, dem skulle jag med vilja ha, så retro! Älskar den turkosa gammeldagsa färgen också, var det Mio som hade dessa??? Jo, jag har köpt mina pompoms på Hemlängtan webbutik! Urläckra!!! Hoppas du har en fin vår och att vi ses snart!! Mari.

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Någon som har tänkt till och tänkt på hundarna!

Tankar vid midnatt sa...

Det finns mycket som är bra med Malmö!

Scaniatjejen sa...

Så härligt! Önskar vi hade något liknande här i Sundsvall!