30 juni 2011

Två lediga dagar

.
.

I går efter badet byggdes det, till min
glädje, lego inne i tältet:)

Lego måste vara en av dom bästa leksaker som uppfunnits!



Dottern och hennes kompis skapade olika farkoster.

Dottern (8) och sonen (25) sov i tältet natten som var.
Sonen som är en riktig frilufsare var inte svårövertalad om
han skulle kunna tänka sig att sova där med sin syster:)

Hon kom in till oss kl.04.15
Sonen sov där ute till 8.30
HÄRLIGT!


I dag har vi varit på en badstrand i hettan.
Ni som läst förut vet ju vad jag tycker om att vistas på en sån MEN
för barnen gör man allt!!

Här simmar dottern, kusinen och en kompis från en
brygga bort till den låååånggrunda viken.

Dom har haft en jätterolig dag!


Här satt jag och höll utkik:)

Tre, fyra glassar senare åkte vi hem.


Nu ville kusinen sova över och då förstås i tältet.

Observera Bosse som har span på sin tjej = boll;)

Observera också att sekatören måste fram IGEN!?


Så här såg det ut när dom hade bäddat klart och nu
kan jag meddela att dom båda sover som stockar där ute.

Det här är ju en sån där rolig sak man kan minnas genom livet:)


I morgon har det lovats regn och det ska bli skönt tycker jag!

Ha det så bra!!

KRAM
Eva

13 kommentarer:

susjos sa...

Bara man slipper sova på lego så är det bra :)
Härliga foton!

Anki sa...

Det är så härligt med dina levande inlägg, bilder varvat med text, som gör att det känns lite som man varit med! :-)

Varma kramar från min morgonbalkong!

Dubbelörn sa...

Sommartältet var också populärt när sonen var liten. Övernattning på ön var superspännande, speciellt efter att jag läst mängder med skräckberättelser för dem *gapskratt*.

Jag har faktiskt ännu inte hunnit med ett riktigt sommardopp. Om nu inte grannens pool räknas... ;)

Kram

Smultron på ett strå sa...

Vilka härliga sommarminnen dina barn kommer få med sej! Och vad skönt att nån mer tycker att det är ok med lite regn emellanåt, så man kan vara inne och pyssla med gott samvete. Vågar man nämna att man lite, lite längtar till hösten???//kram maria

Skånegrabben sa...

Hejsan

Ja det Danska företaget visste vad dom gjorde när dom skapade LEGO. Det är som du säger en perfekt leksak både för små och stora. Synd bara att företaget går på knä. Så va det sist jag hörde om det, men kanske har dom fått in nya lovor nu?

Shamrock sa...

Skönt att ha legot på en väl isolerad plats där man inte riskerar att trampa på bitarna

Tantaluran sa...

Härlig tillvaro - härliga bilder!

Elle sa...

Hoppas de plockade undan legot innan de lade sig...
Min son har lego över HELA golvet i sitt rum just nu. Jag tassar alltid in mellan bitarna.
Men det är nog en av de kreativaste och roligaste leksakerna. Synd bara att det är så dyrt.

Ha en skön helg!
Kram Elle

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen vilken sommar ni har, det ser för mysigt ut! Och tänk så roligt de har de små barnen!
Regnet hänger i luften här också!
Agneta kram

alegni sa...

du har rätt, det finns inget som slår lego! jag älskade lego när jag var liten, och mina söner har gått i mina fotspår. jag byggde hus och inredde dem då för länge sedan. tänk att det intresset hållit i sig ;)
kram
ingela

Skogsviola sa...

Hej! Vilken vacker blogg du har! Vinjettbilden är helt bedårande! Kul att du hittade till mig! Jag kommer att titta in till dig fler gånger!

Maja (DictumFactum) sa...

...minns hur det var att få sova i tält, och lego växer man aldrig ifrån - världens bästa leksak! Det är alltid lika roligt att komma hit och följa din vardag!

Lisbeth sa...

Tänk så det var i den åldern då tjatade man om att få sova i tält nu tjatar jag om att få slippa,
Bekväm? Nja vet inte men glömmer aldrig värmen som man vaknade i. Tropikerna släng dig i väggen. Men visst är det härligt att glädjas åt barnens glädje.
Ha en fin semester