3 oktober 2010

Skönt med bara tre val....eller inte!?


Tänkte att jag skulle köpa en ny jacka.

I den här affären har dom redan bestämt vilka
tre färger vi vill ha i år!?



Oj, där hänger det ju faktiskt några blåa också.




Jag blev så "färgblind" så jag kom
hem tomhänt.

Nu ska jag baka typ 50 st kanelbullar och det
ska inte bli kul!
(Kanelbullens dag i morgon och jag ska ha med mig dom till fotbollsträningen.
Visst hade jag kunnat köpa färdiga men dottern måste ju i framtiden få komma i håg....
"att min mamma kan faktiskt baka";))


KRAM
Eva

12 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Oj, det var mycket rött!!! Lycka till med baket... Typiskt att du påminde mej, nu kommer jag känna mej som en dålig mamma som inte vill baka kanelbullar idag...//kram maria

Livet på Vestergård sa...

Jag är också på jakt efter en jacka men har inte hittat någon ännu. Däremot såg jag en på din bild som liknar den jag tänkt mig (och den är inte röd).
Lycka till med bakandet! Vilken härlig doft ni kommer att ha i huset :)
Kram Kicki

Unknown sa...

Nej, varför skrev du det?! Kanelbullens dag imorgon. Vill inte baka idag. Låtsas som jag inte vet. Letade också jackor igår och hittade precis den jag ville ha på Vero Moda...se min blogg.
Ha en bra bak-dag.

Shamrock sa...

Hembakat bullar är så mycket bättre än torra köpebullar. MEN man måste vara på humör för bakning annars är det inte kul. Ha en bra dag

Fru Venus sa...

Ha ha, alla mina jackor är röda ;-) Kanske man skulle baka bullar idag?

Handgjorda drömmar sa...

Lycka till med bullbaket!! Du e duktig du... önskar jag var likadan...
Kram

Malla sa...

aha, äre bullens dag imorgon? Att jag inte visste det tidigare hade jag kunnat baka till jobbet, nu skyller jag på att det är försent :P

bokhyllan sa...

Ska det vara röda, svarta och vita jackor i vinter?
Jag har en svart, som jag köpte förra vintern. Vilken tur för mig... =)

Mina dagar sa...

Smultron...:
Tack, baket gick "ganska" bra!
Om man är en dålig mamma för att man inte bakar så vägrar jag att tro det;);)
Det jag läst om dig så är du en BRA mamma! Så det så!!

Livet på....:
Synd att det är en bit hit då, för annars hade du ju kunnat slå till;)
Åh, viiiilken härlig doft det har varit här idag!

Anna:
Hihi...ja, du har ingen aaaning om någon slags bulldag???
Måste kika in till dig och se jackan!

Shamrock:
Ja visst är det så! Humöret var okey! Bullbaket gick "ganska" bra;) (bloggar om det i morgon)

Fru Venus:
Hihi...skulle just tro det:)
Hoppas det blev en bakdag!

Handgjorda.....:
Tack! Efter att ha läst din blogg ett bra tag nu så VET ja att du är såååå duktig på sååå mycket!!!

Malla:
Ha ha ha...bra ursäkt;)
(kanske någon annan bakat)

Ting....:
Ja DET VAR TUR DÉ;) Jag älskar svart så det får nog bli en sån!

Gafflan sa...

Rött verkat vara färgen för året! Klart du ska baka bullar själv. Ska nog också chocka mina barn med att visa att jag också kan baka...om jag vill ;D
Kram

LisaMatilda sa...

Tråkigt när affärerna ska "välja" åt oss! Kan väl få köpa jacka i den färg som jag gillar...?

Ninis sa...

Jag fick en jacka därifrån idag. I svart :)