28 maj 2010

Här fortsätter utmaningarna......





Och nu till nästa utmaning som jag fick den 29 april.

Ja, det ÄR bättre sent än aldrig, eller hur!

Den fina bloggen

RE-DIZAIN

utmanade mig med att (våga) visa upp mitt skafferi.

Ja herrejäklar vá modig jag är nu, för du ser ju själv!!

Här har inte plockats i ordning eller städats innan jag fotade!
Nej, nej bara rakt in i verkligheten! Varsågod......


(Å du, ge tusan i att klicka på bilden!)



Nu kan du titta in till RE-DIZAIN och där letar du under
Etiketter och "hemma hos mig" så får du se
ett skafferi som verkligen är värd namnet för
snyggare får man ju leta efter!

Jag ser och lär ;)

I hennes fina blogg får man massor av tips som tex.
* "Gör det själv" saker.
* Designade loppis fynd.
* Finfina Retro tyger.
* man kan också lägga en beställning på något man vill ha sytt.

Jag som ÄLSKAR loppisar, njuter av att se vad hon lagt beslag på :)

Härligt, idag är det fredag :D

KRAM
Eva


19 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh, jag älskar också loppisar. Ska gå in och kolla på studs. Ha en skön dag!

Tigris Predikantan sa...

Inte har jag sådant skafferi :(

Gafflan sa...

Underbart Eva! Som mitt skafferi, lite huller om buller och så har jag tryckt in en brödrost och ett smörgåsjärn också :D
Kram och ha en härlig fredag.

Elle sa...

Varför känner jag mig nu utmanad...? *blink*

Ok, jag ska fundera på det. Har visserligen inget "skafferi", kör med den moderna varianten - apotekarskåp, men det kanske går lika bra det med?

Men det får bli imorgon, nu har jag fullt upp här!
Ha en skön fredag!
Kram Elle

Synnøve. sa...

Vilken kul utmaning.
Jag som inte har ett skafferi, men en spiskammers...
Får nog ta en kik in till damen ifråga.
Kramen.

Anonym sa...

Det där var väl inte så farligt. I mitt finns allt mellan himmel och jord (nästan) helt utan ordning..
Ska gå in och kolla skafferi nu!
Ha dä´

Fru Venus sa...

Jag tycker du är superduktig som fått in hela kontoret på översta hyllan i skafferiet ;-) FredagsKRAM till dig :-)

alegni sa...

men precis så där ska ju ett skafferi se ut ;)
kommer din granne från jakobstad?! det gör ju jag också!! kanske jag till och med känner henne/honom! vad heter hon/han?
undrar
ingela

Livet på Vestergård sa...

Vad roligt att nån vågar visa ett skafferi som det ser ut i verkligheten ;0)

Heleena ♥♥♥ sa...

Nästan som mitt ;)

Mina dagar sa...

Alexandra:
Ja gör det för hon hittar sååå fina saker:)

Tigris Predikantan:
Nehe....Hur ser ditt ut då? Förmodligen bättre än mitt:)

Gafflan:
hahahaha.....jag ska bannemig också trycka in några saker till för jag ser ju att det skulle gå om man just trycker in dom:D
Kram tillbaks:)

Elle:
VA? Känner du dig utmanad, hihihi...
Apotekarskåp???? Det har ja aldrig hört talas om!! Snälla visa!
Efter att ha sett delar av ditt hem så förstår jag att i det skåpet är det "ordning och reda":)
Kram tillbaks:)

Synnöve:
Va? Vad är en spiskammers???? Det här jag aldrig hört talas om!!
Är det typ som ett skafferi som man kan gå in i?
Kram tillbaks:) Ja gå in till Re-dizain så får du se nått snyggt!

Tant Björn:
Hahaha....skönt att höra att du har det "lite" stökigt också i skafferiet:)
Ja gå in till Re-dizain så får du se på snyggt skåp!

Fru Venus:
Hahahahahaha....ja herreguuuud vá jag är duktig ja faktiskt precis som du skriver, SUPERDUKTIG;)
Tänk vá jag kan;)
Kram tillbaks:)

alegni:
Hihihi....jaså det tycker du, skönt att höra;)
Ja det är det jag alltid har sagt, att världen är liten. Ni känner säkert varandra!?
Båda var därifrån men dom har separerat så nu bor bara han kvar. Jag kan skriva ett mail till dig om vad han heter.

Livet på Vestergård:
Hahahaha....ja jag är bra modig jag;)

Heleena:
Jaså du, bara nästan alltså;)

Snäckskalsdalen. sa...

Ooohh, det här var kul....har redan lagt in mig som följare hos dig. Allt, tack vare att du tittade in hos mig!!! Kul! Här är mycket att läsa och begrunda, jag kommer tillbaka!
Kram
Agneta i Snäckskalsdalen!

Elle sa...

Så...av någon konstig anledning kände jag mig ju utmanad...*ler*...har kämpat med laddningen av bilderna igen, men nu spelade kameran äntligen med.
Jo, ordning och reda...jag visar ju bara det som är mindre stökigt - som alla andra! *haha*
Apotekarskåpet brukar faktiskt höra till det som är mindre stökigt, hade ju tur som städade i det förra veckan!! *fniss*
Här kallas det apotekarskåp för att man drar ut dem som i apoteken!
Utmaningen tar jag och publicerar inlägget NU!
Kram Elle

Maria sa...

Nu får jag allt bli lite avundsjuk på dig som har utdragbara hyllor i skafferiet. Det vill jag ha!!

Osloskånskan sa...

Skojig idé!

Re-dizain sa...

Käraste Eva
Du är så självkritisk, jag hade inte haft emot att ha ditt skafferi mycket lättare att hitta det man letar efter :)Jag måste återigen säga att ingen header gör mig så glad som din! Jag bara älskar att komma på besök och se den...
Kramar i massor

Ulrika sa...

Jaa du, skafferi *host*
Jag har flera skafferier, mindre skåp som får tjäna som skafferier. Alla ser mer eller mindre orediga ut. Men jag har ganska bra koll på vad som finns där, tror jag iaf. Jag rensade ju där förra våren och hittade 4 oöppnade paket med florsocker tror jag att det var ;)

Men det var då det!
Nu är det mera ordning, mera.. inte bra ordning menar jag.

Ha en fortsatt skön söndag!

Mina dagar sa...

Snäckskalsdalen:
va glá jag blir när du skriver att du vill komma tillbaka hit till "lilla" mig;) Du är välkommen precis när du vill!! Jag gillar din blogg mé:D
Kram tillbaks:)

Elle:
Hahahahaha.....kul att du hakade på:D Nu förstår jag vad ett apoteksskåp är! Hade ingen aaaaning om att det kallades så?! Vilken jädrans tur du har då, som städade det innan!! Det hade ju jag liksom INTE gjort:(
Som allt annat du visar så är ditt skåp som en dröööööm;)
Återigen, KUL att du hakade på:D
Sköt om dig! Kramar!!!

Maria:
Hihihi...vi bytte kök för två år sedan, och det bästa är faktiskt att just kan dra ut alla lådor! Nu ser man ju vad man har längst in också!

Osloskånskan:
Ja faktiskt:)

Re-dizain:
Nej, nej jag är inte självkritisk utan bara realist;) Jag blir JÄTTEGLAD av att du skriver att du gillar min header:D Förra sommaren var vi på Husbilssemester i två veckor. Vi körde HELA Skånes kust. I Arild/Kullabyggden gick vi en dag och njöt av att det var såååå fint och pittoreskt där. Plötsligt fick jag se detta underbara "klädsträck" det var såååå självklart att jag skulle fota det:) Pssst...du får komma och besöka bloggen huuuuur mycket som helst;)
Kramar tillbaka!

Ulrika:
Hahahahaha,.....det viktigaste är ju att man själv hittar i sitt skafferi/skåp!
Mitt är alldeles för litet, därav kaoset! (Skriver jag liksom i försvar:))
Hihihi...så du behövde inte köpa florsocker på ett tag då;)
Jaså du har ordning nu, skönt för dig!!!
Jag vill också ha ordning;)

Malla sa...

loppisar är fantastiskt! :D missade tyvärr första som vi har här i stan varje sommar, men nu är det en varje lördag resten av sommaren :D