22 januari 2010

En liten lista i all enkelhet.....



Från och med nu fre. kl.12.03 ska jag :
  1. Dammsuga (har just bytt påse, så jäklar vá den kommer jobba bra)
  2. Bädda sängar neej det gör jag nog först, känns bättre?
  3. Sortera tvätt i en ljus och mörk hög och sedan ta ett beslut om vilken hög som ska åka in i tvättmaskinen först. Svåra beslut men viktiga!
  4. Plocka, plocka plocka ja du har fattat vá, jag orkar inte skriva plocka så många gånger som jag egenligen vill, för det blir som du SÄKERT vet så jäkla mycket att plocka JÄMT!?
  5. Putta in Bosse-kanins pluttar (läs bajs) på tidningen som ligger där på golvet och agerar toa. Han pluppar ur sig (bara ibland för han är sååå duktig) precis utanför tidningen!
  6. Duscha (det är ju ändå fredag)
  7. Åka och handla. Det är verkligen INTE kul!! Man måste tänka så mycket :( Har jag bananer hemma, sallad, kött, tvättmedel, lök, mjölk, schampo, plastpåsar och gud vet allt.... När man väl plockat i vagnen och upp på bandet och i påsar så ska allt upp och in i mina skåp! Jäkla plockande!
  8. Åka och prata lite snällt med dom i Kaninaffären om att halmen vi köpte sist var möglig. Har ju självklart med mig säcken så att dom får lukta! Jag är ju inte dum!! Och att jag nu måste få en ny stor säck (för stor är den!)
  9. Nu börjar det nog säkert bli dags att hämta dottern.
  10. Förmodligen ska jag nu titta på när hon spelar DS (ja det är ett litet dataspel, otroligt pedagogiskt sådant, joorå så är det) Smiter ifrån och är duktig på att gå ut och göra rent till Bosse (kaninen om ni inte lagt det på minnet)
  11. Stryka fin kläder till dottern som ska på disco kl.18.00 och nu förväntas hon ju var där PRICK 18.00 inte typ 23.00 som sonen skulle ha varit om han gick ut ikväll och stället öppnade kl.18.00. (18.00?) Nu är han i Åre och jobbar 3v på de sk. Studentveckorna och då öppnar väll ställena 23.00 och man går dit 03.00? Ja, jag vet inte, saker och ting förändras.
  12. Nuuuuu är det myyyys med sambon, ja ja, vi ska väll få i oss nån mat och prata om när "På spåret" börjar och om det överhuvud taget är idag som det sänds och ta in Bosse (kaninen ni vet) och pjata liiiite mé honom våran son???? (för dig som sitter där och hånflinar åt vårat aktiva samlig så vill jag bara tala om att imorgon ska vi på 50 års fest. Dom ska typ bygga om sitt hus till club med en stor bar :) och då ni he he he! (jooråsåatt..))
  13. Om vi inte redan somnat i soffan med öppen mun så ska någon av oss hämta disco-drottningen för nu är kl.20.00. Ja födelsedagsbarnets mamma skulle nog ringa oss om vi inte kom, ifall vi sov alltså, för hon har vårat telefonnummer! Bra vá!
  14. Väl hemma så äter jag upp dotterns godis som hon fått (dom brukar få godis med sig hem! Info för dig utan barn) ja, jag är inte så jädrans elak (?) men hon är inte så road av godis?
  15. Den som läser för 7 åringen ikväll = somnar och vaknar typ 03.20 i hennes säng.
Den som inte läser sitter i soffan och myyyyser med ett glas vin och mumsar på nått gott i sin "härliga" ensamhet!
Egentid är viktigt!!!!!!!


Kram
Eva

Ps. Och jag har inte ens varit på min arbetsplats idag!!! Det är tänkvärt för dig som kanske tänker att hon är ju" ledig" och får vara hemma och ta det lugnt.

15 kommentarer:

ÅSA sa...

Det var typ så min dag såg ut igår :) Idag har jag bakat med tre fnittriga tjejer...pust! NU hägrar en stund på spikmattan!

Men du...vi har skippat läsa bok på helgerna, barnen får vara uppe lite längre och föräldrarna slipper somna i deras säng...somnar i soffan istället ha ha! En riktigt härlig helg! Kram

Maria sa...

Plocka är ett Sisofys-jobb!
Här ska strax ätas god saffran-vitlös kyckling och till det ett glas rött. Önskar dig en skön helg!!

Li.W sa...

Låter ungefär som våra kvällar... Visst e det härligt :)
Ha en jätte trevlig helg!
Kram Linda

Camilla sa...

Herregud, hann du verkligen med allt det där??
Jag ser dig framför mig som en iller :)
Här är det fredagsmys framför WII:n med Super Mario! Lyckades smita i från en liten, liten stund. Ha en trevlig kväll och super bra helg! Hoppas att ni får det kul på festen i morgon kväll!! Hälsa födelsedags herren :)
Kram kram

Mina dagar sa...

ÅSA....Ja då vet du! Somna på soffan, ja det har hon också gjort några gånger ska nog införa det helt på helgerna så att en slipper somna tidigt!

MARIA....Ett vá då för nått? Jag tycker plocka är tråkigt o en "never ending story"! Men det kanske Sisofys betyder? Hoppas du nu har fått ett andra glas rött :)

LI.W....Ååååh du fattar hur jag/vi har det :)

SYSTER CAMILLA....Nja...men ambitionen fanns :)
WII:a på ni! Måste komma o testa!

Fru Venus sa...

Det låter som en helt vanlig, under, jobbig dag! :-) Våra utekaniner (i vanliga varmare fall)Sara och Petter har så ensamt hos sig, så vi brukat ta upp dem från källaren till soffan på kvällarna när vi slöar (när inte flickorna är hemma vill säga, och talar om att vi inte förstår oss på kaniner...)Vi förstår iallafall att de vill ha lite kramar och fredags mys!

Synnøve. sa...

Känner mig en smula utanför där måste jag säga.
Har ju inga barn som på disco liksom.....
Men sitta i soffan och somna det kan jag göra. Utan problem....
Trots allt så låter det som en skön dag, med familjen och kaninen (som jag kommer ihåg heter Bosse).
Är det samma köschema idag? (lördag?)

Nu ska jag äta lite frukost. Maken kom från nattjobbet så nu blir det slappardag här.
Sköt om dig.
Kramen Synnöve.

nillas liv på pinnen sa...

Jösses, din lista är ännu mer utförlig och ambitiös än mina brukar vara... (Och det vill inte säga lite)

Mina dagar sa...

ANNA.....Skönt att det finns fler!
Gosa på ni med Sara o Petter det BEHÖVER dom!
Ni verkar absolut förstå er på kaniner :)

SYNNÖVE.....Sitta i soffan o somna åååååh...härligt, visst!
Inte riktigt samma idag! I dag är det fest 50 års fest som vi är bjudna på :)
Hoppas du får en skön slappardag!!
Ps. åååh vá glad jag blir att du kommer ihåg vem Bosse är :)

NILLA....He he Jag är bäst!!
Ps. OK, jag erkänner! "Hann" inte riktigt med allt.

Ulrika sa...

Hm, jag blir trött bara av att läsa.
GJorde du allt? eller har du sparat det göttaste till idag ;)

Hoppas du får en härlig lördag!

Mina dagar sa...

ULRIKA.....Nja...ambitionen fanns men inte riktigt viljan?

Osloskånskan sa...

Jag kommer tillbaka!

Mina dagar sa...

OSLOSKÅNSKAN.....Du är MER än välkommen!!!

millandante sa...

Hehe.. fredagsmyyyys kallas det visst..!:)
Kram

Mina dagar sa...

MILLA-ANDANTE....ha ha...ja de gör visst de!?