8 november 2009

Farsdag






7 åringen har sytt ett hjärta till sin kära far. Sambon köpte en ny deo (kunde inte med den han börjat använda) Nu doftar det sååå gått om fadern i huset! Självklart fick han även röda rosor.

Plockade fram symaskinen för några veckor sedan och sedan dess har det producerats mängder av div.alster. Sovsäckar och kuddar till barbiedockorna mm.
Kreativitet är alltid bra! Jag blir glad när hon tycker att det är roligt och fixa och dona. Inga tomma toapappersrullar får kastas i det här hemmet. Inte heller tomma glasspaket mm. Dessa blir till både det ena och det andra när hon är på det humöret.

Grattis alla pappor!

7 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, vilket jättefint hjärta!
Hon är ju så otroligt duktig och kreativ :)
I dag har vi tagit den omtalde sprutan och nu går vi här med ömmande armar. Pappan i huset har dock ont i fel arm, märkligt hur det kan bli så ;) Han ville väl inte vara sämre än oss andra kan jag tro...
Kram Camilla

Mina dagar sa...

Camilla, Ha ha ja hur kan det bli så?
I morgon kommer han garanterat att ha ont i rätt arm! Min ömmar fortfarande (tog sprutan i torsdags)

Persilja sa...

Vad duktig dotter!!!! Ser att du har en likadan (nästan) vaxduk som jag. Eller är det ett tyg? Blir nyfiken då jag ser samma tyg bredvid dottern som syr!

Mina dagar sa...

Persilja, det är en vaxduk som jag tycker mycket om!Köpte den för ca 2 år sedan kommer inte ihåg var. Vaxdukar är absolut bäst att ha på ett köksbord och det finns ju mängder av fina mönster.
Nu har jag letat efter någon lite mörkare till hösten men har helt enkelt varit för snål. Snart är det ju dax för den rödvitrutiga.

Anonym sa...

Jättefint hjärta! Och tack för kommentaren inne hos mig :) Glasburkar är användbara till mycket! Tror minsann jag ska göra lyktor genom att snurra järntråd runt glasburkar och hänga upp i krokar. Har sett sådana på några bloggar. Med band runt kunde man piffa till dem ännu mer!

Ha det bra!

Åsa

Galleri MochB sa...

Tack för kommentaren inne hos mej! Hos oss sparar vi just nu också toapappersrullar ;O) de skall bli smällkarameller tills jul...

HomeRiver sa...

Fint och enkelt! Kanonbra. Glad att jag hittade hit via novemberutmaningen.