20 augusti 2010

Balans i tillvaron

.
.


Tänk att det ska vara så svårt!

Vi MÅSTE försöka ta tillvara VÅRA dagar!

Tänk att det ska vara så svårt!

Alla vet ju att det är rätt kost i rätt mängd och motion som är
det enda rätta för vår kropp!

Har man under många år ätit fel och inte rört på sig, ja så där så
man får upp flåset, ja då visar det sig senare i livet :(

Tänk att det ska vara så svårt att ta hand om sin kropp!
Alla har vi ju bara en, varför är vi inte snällare mot den???

Fick ett tråkigt samtal igår :(
MEN som ruskar om, ja jävlar vá det ruskar om!!!!

För att få lite balans i tillvaron så kikar jag in till....

Daniels (finska gayshow) Värld
(klicka på det blå så länkas du direkt till skratt. han är "galen" men alldeles underbar!)

Han får mig ALLTID att skratta:)
(lägg till Daniels Värld i din blogglista! Jag lovar du kommer inte att ångra dig! Glöm inte att skruva upp ljudet)

Allt kommer att bli bra!!!
Det är mitt Mantra dom kommande veckorna!


Kram
Eva,
som jävlaranamma ska bli superduper snäll mot sin kropp!!



Tillägg...
Jag drabbas indirekt!








25 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det är märkligt livet och ibland går det i krokar och ibland hänger det upp sig och nu hoppas jag verkligen att vad det än är som hänt att det rättar till sig.
Agneta kram

Gafflan sa...

Massa kramar till dig Eva!
Det kommer att gå bra och bli bra! Du har redan bestämt dig :D
Kramar.

Anonym sa...

STOR STOR KRAM till dig Eva. Självklart kommer det att gå bra - vad det än är. /Knasterfaster

bokhyllan sa...

Kramis på dig. Hoppas allt ordnar sig för dig.

Fru Venus sa...

Ja du, vad skulle vi göra utan Daniel ;-) Men jag hör att du är inne på rätt spår, underbara du!! Kramkram

Shamrock sa...

Oj det låter allvarligt. Självklart kommer allt att bli bra (precis som du skriver)

Livet på Vestergård sa...

Ja vi vet ju vad som är bra för oss, det är bara det att det som inte är så bra kan kännas gott för stunden.
Men genom att tänka positivt, som du bestämt dig för, kommer man långt.
Kramar Kicki

Mina dagar sa...

Snäckskalsdalen:
Ja så är det verkligen! Och ibland så är det "BRA" att det hänger upp sig!! För då får man liksom en "spark där bak"!!
TACK snälla Agneta för omtanken:)

Gafflan:
TACK snälla för omtanken Gafflan!!!
Just det DET KOMMER ATT GÅ BRA!!

Knasterfaster:
TACK "Faster" den värmer mer än du tror!
JA, det SKA gå bra!!!

Ting o Tankar:
TACK snälla du!!!!

Fru Venus:
Ha ha ha snyft ha ha snyft ha ha ha ja-a han får en att skratta djupt från maggropen liksom:D
Daniel får INTE sluta blogga! Eller hur?
Ja nu jävlar är jag/ska jag in på RÄTT spår!!!
(ärftlighet är ingen lek! Den får man tametusan ta på allvar!)
TACK "Frun" för värmande ord!!!!:)

Shamrock:
Ja och det ÄR det också!!! JA det SKA gå bra!!!
TACK för att du peppar!!!!!:)

Livet på Vestergård:
Jamen så är det absolut! Men det som känns bra får inte ta överhand!!!
Just det, här ska tänkas positiva tankar om kost och motion...såheså!!!

TILL ALLA!
TUSEN TACK för att just DU skriver en kommentar till det här nedstämda inlägget!!!
Det betyder mer än du tror!!!!

. sa...

Jag tänker på dig och håller om dig i tanken. Sköt om dig och de dina!

kramkram
Ullis

Smultron på ett strå sa...

Det klart att det kommer att gå bra! Tänker på dej, ta hand om dej, din kropp och din familj!//massor av kramar, maria

Malin sa...

Jag har ett paradis och det är öland, bilden du har i dagen inlägg med stenhögen skulle kunna vara från "min" strand där...
Visst är det konstigt, att vi inte behnadlar våra kroppar med största respekt och vördnad då vi såklart vill att de ska hålla så länge som möjligt, istället så äter vi onyttigt, dricker alkohol,röker, snusar och rör på oss för lite, år efter år. Är övertygad om att du kommer lyckas om du verkligen bestämmer dig, positivt tänkande och ett mål är nog det som behövs.
Kram Main

Emmas utsikt sa...

Å fy fasen... Sänder dig och dina varma tankar.

Daniels blogg är hysterisk...

KRAM!

Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg... sa...

Sv: Det ser ju lite mer arbetat ut med galler på pajen och den var väldigt god, fast sonen tycker att Felix paj är godare.

Trist att du inte hann med dumlefluffen. Det kan ju funka om du smälter det i lite mindre grädde typ 1,5 dl och sedan blandar det i resten av grädden och kyler det i frysen. Det viktiga är att det är riktigt kallt. Om du inte hinner lägga emellan i morgon vill säga.

Fast hallonmoussen är ju väldigt god den också.

Lycka till!

Daniel sa...

Allt blir bra!

Du vet om du behöver time out så får du alltid komma till finnbyn! Så tar jag dej på logendans å tango!

Kram!!!

Fräsigt sa...

Ja men visst. Att det ska vara så svårt att få in att man måste ta hand om sig själv. Men det är aldrig för sent. Hoppas att du får må så jättejättebra som du bara kan och ta hand om dig. Varm kram. Ellen

Mollamaja sa...

Härligt, så ska det låta! Jag är också ett fan till Daniel? Peppkramar!

Mina dagar sa...

Garbo och jag:
TACK snälla du, det känns!:)

Smultron på ett strå:
TACK snälla!!!:)

Malin:
Hihi..nej "stenhögen" är från grann ön Gotland:)
Ja visst är det knäppt att man inte bryr sig mer om SIN kropp än vad man gör?
Nu var det en händelse som "sparkade mig därbak"!

Emmas utsikt:
TACK snälla:)

Ann-tänk om jag....:
Hallonmoussen blev supergod! MÅSTE bara testa Dumlefluffen också!!!!!

Daniel:
TACK snälla:)
Ha ha ha....tänk att få ta en svängom med dig och finpajsarna på en äkta loge!:) Jag har ju mina rötter i Finland så jag vet ju liksom vad du "pratar om"!:)

Fräsigt:
Ja nu SKA jag "ta hand om mig"!!! Kan hända otrevligheter senare i livet annars!:(
TACK snälla för omtanken!:)

Mollamaja:
Just det nu SKA jag igång! Daniel är så så.... jag det går liksom inte att beskriva honom;) Skratta det får jag alltid när jag besöker honom och det är värt MYCKET!!!!!:D

Madlar sa...

Det är detta som kallas livet.....har jag läst i en tjock bok med stora bokstäver ;)

ÅSA sa...

Usch, låter trist! Hoppas att det inte är allt för allvarligt utan att det ordnar upp sig till sist...Har själv gått genom en hel del och när man är mitt i det är det svårt att se att det ska bli bra men många saker tar man sig igenom hur jobbigt det än är och sen får man annat perspektiv på tillvaron...Många styrkekramar! Åsa

LILLA BLÅ sa...

Tänker på dig och önskar att allt blir bra snart... Kramar om dig massor

Elle sa...

Jag ville bara titta in till dig och se hur det är med dig. Upptäcker nu att kommentaren jag lämnade är BORTA! Ibland funkar det inte helt enkelt!
Minns inte vad jag skrev men jag föreslog att du skulle ändra ditt mantra till:
Jag är viktig och tar hand om mig själv!

Jag skickar dig all kraft! Det blir bra igen!
Kram Elle

pillan sa...

hoppsan vad har du råkat ut för ?
Hoppas det inte är nått allvarligt , självklart så kommer allt att ordnas och att vara rädd om kroppen är bra för man har ju bara en och den ska ju hålla med sig ett tag.

ta nu hand om dig hjärtat
kram

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. ja, visst är han underbart.

Tycker också det är svårt med balans. Tänker att jag bara kan bli bättre och bättre. :-)

KRAM

. sa...

Jag tänker på dig, och tittar in till dig regelbundet... Ta hand om dig och din familj!

Kraaamar
Ullis

Mina dagar sa...

Madlar:
Ja-a du det är väll det!

ÅSA:
Det som är bra i motgångar är ju precis som du skriver att man får ett annat perspektiv på tillvaron!

Lilla Blå:
TACK snälla:)

Elle:
Du är alltid välkommen hit! Och jag lägger till ditt förslag i mitt mantra!:) TACk för omtanken:)

Pillan:
Just det "den" SKA hålla ett tag!!
TACK för omtanken:)

Alexandra:
Ja Daniel får mig alltid på gott humör! Alla gillar kanske inte hans humor men det gör jag och även du ser jag:)
Bra "tänk"!!

Garbo och jag:
TACK SNÄLLA SNÄLLA Ullis!!!!:) Det värmer:)