20 juli 2010

Åter till Blogglandia:)

.
.
.
.
Blev en ofrivilligt bloggpaus:(

Ungefär samtidigt som sambon och dottern åkte iväg så tyckte
förmodligen denna dator att jag också skulle ta semester och
då även från bloggeriet, för den "la av"!

Men nu är familjen hemma igen och sambon fixade till det så det
funkade igen på typ tre minuter? (faaan att jag inte "kan själv" vilket jag alltid kan;))

Jag har besökt dig på min iPhone så lite koll har jag på dig;)

I söndags följde vi med sambons syster med fam. ut på böljan den blå.

Det blev en heldag från Ingarö till Sandhamn.

Var skeptisk först men det var riktigt mysigt att få segla.

Ankrade i en vik och hoppade i från båten.
God lunch och kall öl:)



Dottern och kusinen hoppade upp på den lilla Jollen.

Jag

"Kaptenen" sprang och drog i alla tampar (eller vad dom heter på en segelbåt)
Jag fattar inte hur man kan hålla reda på allt?

Inloppet till Sandhamn.
Titta så mycket folk på kajen som ska med tillbaka till huvudstaden.

Det var knökfullt i hamnen så vi fick ligga längst med en stor motorbåt
och hoppa över den för att komma i land. Här fick "vi" ha "is i magen" när vi la till!
Jag skulle aldrig våga lägga till med en sån här stor segelbåt!! Pust!

Mysig ingång till det här Caféet

Rolig idé

Öns matbutik.
Härligt med gamla skyltar.

Gullig grind den där Karina har!

Fiiin (tycker jag i alla fall)

Mysig gränd

Vi har kastat loss och lämnar Sandhamn där bakom oss.
Sambons syster styr.

Mötte Silja Festival.
Man känner sig bra så liten bredvid dom här monstren.


Sköt om dig:)

KRAM
Eva

21 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Så himla underbart. Tack för att vi följa med på dina äventyr. :-)

Njut!

Malla sa...

underbara bilder :)

Osloskånskan sa...

Dina alltid så underbara inlägg blir jag glad av! Kram tillbaks!

Lysande ögonblick! sa...

Jaaaa, det går jättebra att åka med barn. Det finns barnpooler, rutschkanor och grejer att göra för alla åldrar. Vi åkte med Caribbean Cruises. Allt har varit väldigt bra. Och vi kom relativt billigt undan tycker jag. :-) Mat och alkoholfri dryck ingår under hela resan. Det enda vil betalade för var lite vin och öl. Säg till om det är något mer du vill veta.

Mina dagar sa...

Alexandra:
Hihi det var så lite så:)
TACK SNÄLLA för att du svarade! Jag återkommer gärna med fler frågor om det blir aktuellt för oss att kasta ankar:)

Malla:
Tack:)

Osloskånskan:
Jag blir GLAD av att läsa de du skriver i kommentaren:D

. sa...

Åh, vad jag vill ut på sjön. Vilka inspirerande bilder. Hoppas ni får tillfälle att åka ut nån fler gång i sommar.

Kramkram
Ullis

Mina dagar sa...

Garbo och jag:
Ja det var härligt ute på sjön! Ev. följer vi med någon dag i augusti igen.
Hoppas du får komma ut på sjön också!

Fru Venus sa...

Låter som en härlig dag :-) Vi har ju "storfärjorna" alldeles inpå oss varje dag, och de ÄR enorma!! Grinden var jättegullig :-) Kram på dig!

Gafflan sa...

Vilken bra dag! Att segla är jätteroligt speciellt om det är lagom med vind :D
Kramar.

Knasterfaster sa...

Åh vilken vacker grind!!! Tack för att jag fick se alla de här fina bilderna!

Anonym sa...

Så fina bilder, sån härlig dag!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken lyx med en svägerska med båt, så ljuvligt att få komma ut på böljan den blå! Och Sandhamn så mysigt, vad ska jag göra, nu är det 100 platser i Sveriga jag vill se, jag vill bara åka runt och glssa, se mej omkring, ligga på fina hotell, äta gott och dricka vin och bara SPENDERA, tyvärr har jag inte vunnit på lotto el ärvt... En sån snygging i blont hår med vacker uppsättning!!! Mari.

Mina dagar sa...

Fru Venus:
Ja då är du van vid dessa monster!
Ja visst är grinden gullig:)

Gafflan:
Just det och det var verkligen lagom med vind den här dagen! Tur, när man inte är en van seglare!

Knasterfaster:
Ja visst är grinden fin! Kul att du gillade bilderna Knasterfaster:)

Tant Björn:
Tack! Ja dagen var kanooon:)

Nordingården:
Hi hi ja man måste välja sina svägerskor;)
Tänk Mari om man kunde få vinna riktigt mycket pengar så man bara kunde få göra allt det där du skriver!! vinner jag mycket någon gång så bjuder jag på en tripp till något mysigt ställe! (för mig skulle det vara till ditt fiiina hur;))
Tack Mari för komplimangen den värmer!!!:D

Smultron på ett strå sa...

Det ser riktigt, riktigt härligt ut. Men det där med segling är nog inget för mej, jag blev kraftigt dissad av en god vän som är seglare när jag kallade repen för rep för det heter nåt annat, men jag har glömt vad... Föredrar nog roddbåt, eller kanske en liten utombordare!//kram maria

Mina dagar sa...

Smultron på ett strå:
Känner som du! Jag var ju skeptisk till att följa med. En dag är ju sååå härligt men jag skulle nog inte kunna tillbringa min semester på en segelbåt.
Känner igen det där med rep mm Ha ha...
Åååh...roddbåt DET är bra för själen! Eller hur!

Elle sa...

Vilken härlig utflykt och vilka fina och roliga saker du hittat på vägen...vattnet...*ler*
Kan nästan höra de stora båtarnas "muller" och kluckandet av vattnet...
Ha det bra!
Kram Elle

Så som livet är sa...

Så underbart att få se dessa vackra bilder ute till havs!!! Är själv uppväxt i segelbåt. Mysigt. Det tysta lugnet det medför är härligt!!!

Fenixmonas sa...

Å´så härligt! Har faktiskt aldrig varit ute med en segelbåt men det ser så rofyllt ut! Vilken fin plats där skulle jag absolut velat vara! kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt, härligt! Så fina bilder och det ser verkligen sommar ut.
Förresten, vem är det som är så fin i håret? Väldigt fin fläta!
Agneta kramar

Shamrock sa...

Lite Prippsblå reklam över detta inlägg. Sommar, sol och hav kan det bli bättre?

Mina dagar sa...

Elle:
Hihi...ja STAN E´ FULL AV VAAATTEN.....
Vi mådde braaaa!

Så som livet är:
Då vet du ju verkligen hur "det här livet" är:)

Fenixmonas:
Det VAR rofyllt!

Snäckskalsdalen:
Det KÄNDES sommar!!
Tack snälla;) Jag fixade till mig lite för sjön;)

Shamrock:
Hihi....ja det har du rätt i:) Kul!